Wednesday, June 29, 2011

Prijsvechter Pretium belt KPN klanten en wekt volgens gedupeerden de indruk namens KPN te bellen. KPN krijgt veel klachten van mensen die onbedoeld zijn overgestapt, omdat ze dachten met KPN aan de telefoon te zitten.

Pretium Telecom

De Consumentenautoriteit en KPN worden overspoeld met klachten over prijsvechter Pretium Telecom. KPN klanten worden, zonder dat zij het zelf doorhebben, afgemeld bij KPN en opgezadeld met een nieuw abonnement bij Pretium, waaraan zij dan een jaar vastzitten.

Medewerkers van Pretium bellen in de avonduren naar KPN klanten met de vraag of zij interesse hebben in lagere tarieven. Volgens enkele gedupeerden wekken de telefonisten de indruk namens KPN te bellen. Wanneer een klant aangeeft interesse te hebben in lagere tarieven, neemt de Pretium-medewerker nog even alle persoonlijke gegevens door. Voor de abonnee het weet zit hij voor een jaar aan een nieuw Pretium-abonnement vast.

KPN krijgt veel klachten van mensen die onbedoeld zijn overgestapt, omdat ze dachten met KPN aan de telefoon te zitten. KPN kan echter weinig voor de verloren klanten doen: "We hebben voorgesteld dat mensen alleen schriftelijk van telefoonaanbieder kunnen veranderen", aldus de woordvoerder. " Bijvoorbeeld door een kaartje te sturen, net als je doet als je van zorgverzekering verandert. Toezichthouder OPTA heeft dat echter afgewezen. Die wil de concurrentie tussen telecombedrijven zo makkelijk mogelijk maken.", aldus een KPN woordvoerder.

KPN heeft eerder al twaalf rechtszaken tegen Pretium gevoerd waarin de prijsvechter wordt beschuldigd van misleiding. Vanwege de soepele regels die de concurrentie moeten bevorderen, krijgt KPN zelden gelijk. Op verschillende forums van consumentenprogramma’s (Tros Radar, Kassa) zijn ook al jaren klachten over de praktijken van Pretium te vinden.

Bron: http://www.connexie.nl/actueel/497/pretium-misleidt-klanten-kpn.html

0 comments:

Post a Comment

 
//PART 2