Tuesday, January 24, 2012

Bij onenigheid over een claim heeft de consument recht op bijstand van een onafhankelijke deskundige, een contra-expert. Dit op kosten van de verzekeraar! De verzekeraar vertelt dit bijna nooit aan een gedupeerde verzekerde.

Bij onenigheid over een claim heeft de consument recht op bijstand van een onafhankelijke deskundige, een contra-expert. Dit op kosten van de verzekeraar! De verzekeraar vertelt dit bijna nooit aan een gedupeerde verzekerde.

Verzekeraars roepen klanten op om toch vooral eerlijk te claimen, maar zijn tegelijkertijd ronduit krenterig bij het uitbetalen van schades. Consumenten raken daarover in toenemende mate gefrustreerd, zo blijkt uit honderden reacties bij het online adviesloket Verzekeraarklachten.nl.

Sinds de start van het gratis adviesloket eind maart is het al overstelpt met honderden hulpvragen en reacties van verzekeringsgedupeerden. „De meeste klachten gaan over afwijzing van een claim door een verzekeraar”, stelt initiatiefnemer Anton Rietveld. Rietveld maakt zich sterk om de positie van de klagers te verbeteren. Zo weten veel consumenten volgens hem niet eens dat ze bij onenigheid over een claim recht hebben op bijstand door een onafhankelijke deskundige, een contra-expert. Dit op kosten van de verzekeraar.

Ook uit andere cijfers, van onder meer klachtenloket Kifid en stichting De Ombudsman, blijkt dat de klachtenstroom over verzekeraars groeit. Het Kifid zou het aantal klachten zelfs inmiddels niet meer kunnen bijbenen.

0 comments:

Post a Comment

 
//PART 2