Sunday, October 30, 2011

Vincent Tabak blijkt meer op zijn kerfstok te hebben dan alleen maar de moord op de Britse Joanna Yeates.

Vincent Tabak blijkt meer op zijn kerfstok te hebben dan alleen maar de moord op de Britse Joanna Yeates.
Vincent Tabak

De Nederlander Vincent Tabak die inmiddels is veroordeeld tot een levenslange gevangenis staf, blijkt naast de moord op zijn toenmalige buurvrouw Yeates, ook nog eens bijna een hoertje te hebben gewurgd.

Prostituee Sarah Rayne (22) vertelde dat zij seks met hem had voor omgerekend 175 euro. „Hij wilde eerst dat ik speelde dat ik bewusteloos was geraakt en hij me zou verkrachten. Maar dat wilde ik absoluut niet. Toen wilde hij doen alsof hij mij in mijn keel kneep”, vertelt de vrouw zondag op de site van de Britse krant The Telegraph. „Maar hij kneep zo hard, dat ik gilde dat hij me los moest laten. Dat deed hij.”
Ze stuurde Vincent weg. „Hij had nog het lef om zijn geld terug te vragen”, zei ze, wat ze niet deed. „Hij was gestoord en erg eng.”

Vincent Tabak is veroordeeld tot een levenslange celstraf voor de moord op zijn 25-jarige buurvrouw. Hij moet minstens twintig jaar uitzitten, waarschijnlijk mag hij een deel van de tijd in Nederland uitzitten. Yeates werd vorig jaar december gewurgd. Daarna heeft Tabak haar lichaam langs een weg gedumpt. Pas een week later, op eerste kerstdag, werd haar lichaam gevonden 2 kilometer van haar huis.

Volgens de aanklager had Yeates 43 wonden over haar hele lichaam, waaronder bloeduitstortingen op haar hals. Vincent Tabak zou zijn lengte en stevige bouw hebben aangewend om het 25-jarige slachtoffer te overmeesteren en te wurgen. Tabak heeft doodslag toegegeven, maar ontkent dat hij de bedoeling had Yeates om te brengen. Volgens de politie zijn er geen aanwijzingen dat ze is verkracht, maar een seksueel motief wordt niet uitgesloten.

0 comments:

Post a Comment

 
//PART 2