Tuesday, December 27, 2011

Wie is de populaire Paul Turner die aan ‘The Voice of Holland’ meedoet nu eigenlijk? Paul zei zelf: ik haat Paul toen hij bedoelde ik heet Paul

Paul Turner

Paul Turner
Wie is de populaire Paul Turner die aan ‘The Voice of Holland’ meedoet nu eigenlijk? Paul zei zelf: 'ik haat Paul' toen hij bedoelde 'ik heet Paul'. Dat was bij de audities.

Nadat de auditie van Paul Turner voor ‘The Voice of Holland’ op tv te zien is geweest, is er een ware gekte losgebarsten rondom deze man. Paul Turner was voornamelijk bekend vanwege zijn rol in het ensemble van ‘We Will Rock You’ en slechts weinig mensen kenden deze vrolijke, spontane jongeman die misschien wel de meest opzienbarende auditie van The Voice heeft gedaan.

Paul viel niet alleen op door zijn humor en gekkigheid, maar ook en vooral vanwege zijn talent. Overal waar je kwam had men de auditie van Paul gezien en iedereen wist ineens wie hij was. Hij werd een hype op facebook en twitter en was plotsklaps een BN’er. Mjoesical.nl vond het een leuk idee om eens aan Paul te vragen hoe hij denkt over zijn musicalcarrière en wat zijn ambities en verwachtingen zijn van ‘The Voice of Holland’.

Als eerste vragen we hem wat het hoogtepunt is in zijn carrière tot nu toe. Dit blijkt meteen een lastige vraag te zijn voor Paul. “Het lijkt alsof je in interviews altijd de makkelijkste vragen gesteld krijgt, maar die zijn altijd het moeilijkst te beantwoorden!” aldus Paul. “Ik heb niet echt een hoogtepunt in mijn carrière omdat ik geniet van elk moment vanaf de eerste keer dat ik optrad tot nu toe. Elke stap in mijn carrière heeft me veel geleerd over het vak en over mezelf en ik kan niet specifiek één hoogtepunt noemen. Ik zal nooit vergeten dat het publiek tien minuten lang bleef klappen en juichen bij de allerlaatste voorstelling van ‘We Will Rock You’ in Keulen, of het moment dat ik voor het eerst mijn hoofdrol had als Rocky. En natuurlijk het moment dat de eerste stoel omdraaide bij mijn auditie voor ‘The Voice’. Maar ik zou door kunnen blijven gaan met het noemen van hoogtepunten…”

Tijdens de auditie maakte Paul de fout om te zeggen “Ik haat Paul” in plaats van “Ik heet Paul”. Met deze blunder won hij wel direct de harten van het publiek. Inmiddels is hij druk bezig om Nederlands te leren en het lijkt hem ook al beter af te gaan, gezien zijn tweets die steeds vaker ook voor een deel in het Nederlands zijn.

Hoe is Paul eigenlijk in de Nederlandse musicalwereld terecht gekomen? “Ik heb heel veel geluk gehad dat ik werd gevraagd om deel uit te maken van de cast van ‘We Will Rock You’ in Utrecht. Het is vrij zeldzaam dat dit gebeurt en ik weet niet wie ik daarvoor moet bedanken. Blijkbaar hadden ze op het laatste moment nog een man nodig voor het ensemble, maar was het te laat om meer audities te houden. Wederom een geluk voor mij! Ik had met dezelfde regisseur gewerkt in Duitsland en hij heeft me aanbevolen bij Joop van den Ende Theaterproducties. Dit gebeurde allemaal zonder dat ik ervan wist, tot ik werd gebeld met de vraag of ik naar Nederland wilde komen. Natuurlijk wilde ik dat! Diezelfde week vloog ik naar Nederland om mijn pruik te passen en twee weken later was ik al verhuisd. Zo snel gaat het nooit! Mijn plannen zijn om hier te blijven. Ik houd ervan om in Amsterdam te wonen, het is een stad die bij me past. Maar wie weet waar de toekomst me nog brengt!”

Meedoen aan ‘The Voice of Holland’ als je al een carrière hebt, is toch een risico. Je kan succes hebben, maar het kan ook tegenvallen. Wat verwachtte Paul van zijn deelname aan ‘The Voice’? ”Ik heb geen idee wat ik verwachtte en ik denk dat dat juist goed is,” vertelt Paul. “Ik wist natuurlijk waar ik aan begon, maar het was iets wat ik altijd al wilde doen en ik dacht ‘What the Hell!’ en ging er gewoon voor! Mijn belangrijkste doel voor dit programma was om te leren. Ik houd ervan om op te treden en ik houd ervan dat te doen als mezelf, maar ik wist niet waar ik moest beginnen. Ik zocht naar begeleiding hierin. Nu leer ik elke dag en het is een grote kans die ik heb gekregen. Ik voel me de gelukkigste man op aarde!”

Hoelang zou dit geluk nog duren? En wat wil Paul zelf bereiken met dit programma en met zijn verdere toekomst? ”Uiteindelijk de winnaar van ‘The Voice of Holland’ worden zou een droom zijn die uitkomt. Hoewel ik als klein jongetje niet eens wist dat dit programma bestond, laat staan dat ik wist dat ik in Nederland zou gaan wonen… “, grapt Paul. “Maar als antwoord op je vraag, refereer ik weer terug naar de eerste vraag. Mijn hele carrière is een reis voor mij geweest en ik ben zo blij dat het me hier gebracht in deze competitie. Ik word herkend op straat, ik ben trending topic op twitter en ik leer veel bijzondere mensen kennen. Ik hoop echt dat ik ver kom in deze competitie, maar ik bekijk het stap voor stap. Ik leef en geniet in het moment! Ik kan niet omschrijven hoe het voelt om zo gewaardeerd te worden door gewoon jezelf te zijn!”

bron: Mjoesical.nl

0 comments:

Post a Comment

 
//PART 2