Thursday, January 26, 2012

Australian Open: Rafael Nadal gaat ten koste van Roger Federer naar de finale Melbourne.

Australian Open: Rafael Nadal gaat ten koste van Roger Federer naar de finale Melbourne. Rafael Nadal (ATP 2) heeft zich als eerste geplaatst voor de finale van de Australian Open. In de halve eindstrijd versloeg de Spanjaard zijn Zwitserse rivaal Roger Federer (ATP 3) in vier sets met 6-7 (5/7), 6-2, 7-6 (7/5) en 6-4.

De partij in de volgelopen Rod Laver Arena duurde 3 uur en 42 minuten en werd in set twee even stilgelegd voor een vuurwerk ter ere van de Australische nationale feestdag. Nadal (25) en Federer (30) stonden al voor de 27e keer tegenover elkaar op de ATP Tour. Nadal won voor de achttiende keer.

Djokovic-Murray
Zondag neemt Nadal het in de finale op tegen de Servische titelverdediger Novak Djokovic (ATP 1) of de Brit Andy Murray (ATP 4). Rafael Nadal won de Australian Open al een keer in 2009. De voorbije twee jaar strandde hij telkens in de kwartfinale. Dat Nadal zondag in Melbourne om de titel mag strijden, is überhaupt een klein wonder. Net voor de start van het toernooi sukkelde hij immers met de knie. De Spanjaard kan zondag zijn elfde grandslamtoernooi winnen. Hij won ook al 6x Roland Garros, 2x Wimbledon en 1x de US Open.

Recordhouder
Roger Federer blijft voorlopig steken op 16 grandslams, waarmee hij nog altijd recordhouder is. Zijn voorlopig laatste zege boekte de Zwitser twee jaar geleden in Melbourne.

Droom
"Ik had me nooit kunnen inbeelden dat ik hier de finale zou halen", reageerde de Spanjaard. "Het is een droom dat ik hier weer de eindstrijd haal. Dit was opnieuw een fantastische wedstrijd voor ons", ging 's werelds nummer 2 verder. "Het is altijd enorm om tegen Roger te spelen. Er staat een opponent tegenover jou die geen fouten maakt en over een compleet spel beschikt. Mijn hele carrière heb ik al dingen van hem geleerd", klonk het lovend.

0 comments:

Post a Comment

 
//PART 2